Samenwerking met advieskeuze

Als aangesloten kantoor bij Huismerk word je automatisch en kosteloos toegevoegd aan de adviseurzoeker van Advieskeuze op de website van Huismerk. Je kunt gebruik maken van een extranet account (gratis) om je profiel te beheren. De informatie op je profiel wordt als partner van Huismerk direct getoond in de adviseurzoekers van de volgende geldverstrekkers: Argenta, a.s.r., Lloyds Bank, Lot Hypotheken, Munt Hypotheken, Rabobank, Tulp Hypotheken en Vista Hypotheken.

Waarom Advieskeuze?

Voor consumenten en ondernemers is het niet altijd even makkelijk om een goede financieel adviseur te vinden. Advieskeuze helpt hierbij door betrouwbare kantoorgegevens en gecontroleerde klantreviews te tonen van financieel adviseurs in de buurt.

De belangrijkste aanbevelingen van Advieskeuze voor advieskantoren zijn:

vier manieren om een review uit te vragen

1. Directe link of QR code naar reviewroute in eigen e-mail
Stel zelf een e-mail template op om klanten een review te vragen. Configureer voor iedere adviseur de directe link(s) naar de gewenste reviewroutes in het extranet kantoor. Ga hiervoor naar de tab Reviews / Vraag om een review. Bij het configureren van een reviewlink kan je er ook voor kiezen een QR-code van de link te maken.

2. Directe link naar reviewroute in standaard whatsapp bericht
Er zijn succesvolle adviseurs die een standaard whatsapp bericht met link naar de reviewroute gebruiken. Dit bericht kan de adviseur op het juiste moment doorsturen naar de klant. De klant kan dan mobiel de review invullen. Het is verstandig om een link op te nemen naar een korte (reguliere) reviewroute en niet naar een uitgebreide.

3. Vraag een review via het extranet kantoor of medewerker
Het is mogelijk om via het extranet kantoor (gartis) of medewerker (met betaald abonnement) een review uit te vragen. In het onderdeel Reviews / Vraag om een review hoeft alleen de naam van de klant en het e-mail adres te worden ingevuld. Vanuit Advieskeuze wordt dan een personaliseerde standaard e-mail gestuurd met link naar de reviewroute van het kantoor. De klant dient dan zelf het type adviseur (bijvoorbeeld hypotheekadviseur) aan te klikken.

4. Klantmailing via extranet Advieskeuze
Indien het kantoor een betaald abonnement heeft van Advieskeuze dan is mogelijk om periodiek een klantbestand (csv) te uploaden in het extranet kantoor. De klanten ontvangen dan de standaard e-mail (zie 3) om een review te geven. In het extranet vindt je de uitleg.

Het beste moment om een review uit te vragen

Je kunt jouw klant vragen om een review achter te laten op verschillende momenten in het adviestraject, bijvoorbeeld na het oriëntatiegesprek, het uitbrengen van een adviesrapport, het moment dat er een akkoord is voor het afsluiten van een financieel product, na passeren van een hypotheek bij de notaris, uitkering van een verzekerd bedrag of afwikkeling van een klacht

Hoe eerder jij aangeeft dat je werkt met reviews, hoe meer de klant ook bereid zal zijn om deze aan je te geven. Je kunt dan op het juiste moment nog even bij de klant aangeven dat je reviews hebt besproken en dan het commitment vragen om de review voor je in te vullen.

Extra mogelijkheden

Je krijgt als Huismerk kantoor toegang tot de basis licentie van Advieskeuze. Deze licentie kun je zelf uitbreiden met de betaalde abonementen van Advieskeuze.