Enquête CRM systemen bij advieskantoren

Hoorn, 4 oktober – Romeo Financiële Diensten heeft recent een uitgebreide enquête gehouden bij haar aangesloten advieskantoren. We vroegen hen naar het belang en het gebruik van een CRM systeem. Maar liefst 400 hypotheekadviseurs gaven gehoor aan dit onderzoek. Van de respondenten maakt een deel gebruik van ons eigen CRM systeem Accelerate, een deel van andere CRM systemen én een deel maakt nog geen gebruik van een CRM systeem.

De belangrijkste resultaten uit het onderzoek
Het overgrote deel (78,5%) van de respondenten maakt al gebruik van een CRM systeem en bijna driekwart hiervan is hier tevreden over. Ook vindt 80% van de respondenten het belangrijk dat een hypotheekadviespakket gekoppeld is aan het CRM systeem. Opvallend daarbij is dat ruim 76% van de respondenten het belangrijk vindt dat een hypotheekadviespakket geïntegreerd is binnen het CRM systeem.

Volgens Daniel NIeuwenhuizen, manager Sales en Marketing, is het heel begrijpelijk dat adviseurs graag een geïntegreerd hypotheekadviespakket binnen hun CRM oplossing willen hebben. “Werken met één CRM systeem waarin advies, bemiddeling en actief klantbeheer gecombineerd kan worden, in plaats van werken met verschillende systemen, levert meer gemak, overzicht en tijd op. Het is bovendien kosten efficiënter. Dan bereik je waar het echt om gaat: meer aandacht voor je klanten, een hogere advieskwaliteit én betere nazorg. Daarom hebben wij ervoor gekozen om al deze functionaliteiten binnen Accelerate te ontwikkelen. Wij hebben het ook niet meer over een CRM oplossing, maar over een financieel diensten platform”.

Tijdbesparing en klantbeheer
Verder geeft ruim 78% van de respondenten aan dat het belangrijk is dat een CRM systeem hen tijd bespaart, zodat de adviseur meer tijd kan besteden aan de inventarisatie en het persoonlijke klantcontact . Daarnaast geeft 84% van de respondenten aan dat ze het belangrijk vinden dat het CRM systeem de mogelijkheid biedt om de documenten deels automatisch te kunnen controleren.

Ook klantbeheer is volgens de respondenten een belangrijk onderdeel binnen een CRM systeem. Zo vindt 89% van de ondervraagde respondenten het belangrijk dat klantdata actueel is. Bijna 95% van de respondenten geeft aan dat ze het belangrijk vinden om binnen het CRM systeem commerciële klantsignalen te ontvangen en waar nodig direct te kunnen delen met de klanten. Ruim 88% van de respondenten vindt het belangrijk dat het CRM systeem ondersteunt bij het uitvoeren van de zorgplicht na het advies.

Tenslotte geven de respondenten aan dat ruim 87% van de hypotheekadviseurs die op dit moment nog geen gebruik maken van een CRM systeem op korte termijn verwachten wel gebruik te gaan maken van een CRM systeem.

Alles in één CRM systeem
Het onderzoek bevestigt daarmee een duidelijke behoefte van hypotheekadviseurs aan een alles-in-één systeem waarin hypotheekadvies gegeven kan worden, dat ondersteunt bij het bemiddelen van het hypotheekdossier en dat helpt bij klantbeheer. Het financiële diensten platform Accelerate biedt de moderne adviseur de rekentools, adviessoftware, workflow management in de bemiddelingsfase én een Smartcare module.

Welkom bij Huismerk. Wij plaatsen cookies om deze website te analyseren, te verbeteren en om je van relevante informatie te voorzien. Klik op deze link voor meer informatie over hoe Huismerk zijn cookies gebruikt om de gebruikerservaring en functionaliteiten te optimaliseren. Instellingen Toestaan

Noodzakelijke cookies

Deze cookies zorgen ervoor dat deze website naar behoren functioneert. Ook houden we met deze cookies anoniem website statistieken bij. Hiervoor is ook geen expliciete toestemming van je vereist. De keuze voor essentiële cookies staat standaard aan.

Informatieve cookies

Deze cookies verzamelen informatie die ons helpen te begrijpen hoe onze website wordt gebruikt en hoe effectief onze marketingcampagnes zijn. Deze cookies helpen ons ook om jouw gebruikerservaring op onze website te verbeteren.

Analyserende cookies

Deze cookies worden gebruikt om de prestaties en functionaliteit van deze website te verbeteren. Deze cookies zijn niet essentieel voor het gebruik van de website van Huismerk.