De samenwerking met zakelijk inkomen

Voor het verkrijgen van een inkomensverklaring voor zelfstandigen.

Voor het verkrijgen van een inkomensverklaring voor zelfstandigen werkt Huismerk samen met Zakelijk Inkomen. Dankzij deze samenwerking profiteer je als aangesloten Huismerk kantoor van een nóg snellere verwerkingstijden. De standaard verwerkingstijd is één dag, maar de aanvragen van de Huismerk kantoren komen bovenaan in de werkvoorraad van Zakelijk Inkomen. Dit betekent in de praktijk dat er binnen enkele uren al een inkomensverklaring opgesteld wordt.

Voordelen zakelijk inkomen

Zakelijk Inkomen streeft ernaar om ervaringen van adviseurs zo vlot en ondersteunend mogelijk te maken. Dit vertaalt zich in de volgende voordelen: 

De standaard verwerkingstijd is één dag. Zakelijk Inkomen begrijpt dat tijd van essentieel belang is in een adviestraject. Daarom zetten zij zich in voor een snelle en efficiënte dienstverlening.

Zakelijk Inkomen denkt actief met je mee en fungeert als een waardevol verlengstuk van jouw dienstverlening.

Zakelijk Inkomen is toegankelijk en staat altijd voor je klaar. Zij zijn er om je te ondersteunen.

Met Zakelijk Inkomen heb je snelle toegang tot diensten en tot een breed scala aan geldverstrekkers.

De tarieven van Zakelijk Inkomen

Het tarief van één inkomensverklaring ondernemer bedraagt:

  • € 125,- exclusief BTW voor de partner in privé*
  • € 275,- exclusief BTW voor een eenmanszaak
  • € 470,- exclusief BTW voor een v.o.f. / maatschap / DGA met 1 BV
  • € 575,- exclusief BTW voor een DGA met 2 BV’s (of een combinatie van 2 entiteiten)
  • € 675,- exclusief BTW voor een DGA met 3 BV’s (of een combinatie van 3 entiteiten)
  • € 675,- exclusief BTW voor een DGA met 3 BV’s plus € 95,- per extra vennootschap (of een combinatie van 3 of meer entiteiten)
  • € 60,- exclusief BTW voor een beoordelingsverklaring 1 entiteit (+ € 30,- voor iedere extra entiteit)

* Toelichting partner in privé:
Dit betreft een separate inkomensverklaring voor de partner in privé die mede vennoot en/of de medeaandeelhouder is binnen dezelfde entiteit(en). Indien de partner in privévennoot of eigenaar is van separate entiteiten geldt hiervoor het reguliere tarief.

Aanvullend geldt het volgende:

  • Indien uit de aangeleverde gegevens direct blijkt dat het afgeven van een Inkomensverklaring niet mogelijk is, dan nemen wij contact op om te bespreken of we de opdracht kosteloos zullen afleggen.
  • Indien voor een andere geldverstrekker wordt gekozen dan in eerste instantie is aangevraagd, kunnen wij de Inkomensverklaring binnen 6 maanden na afgifte één keer kosteloos voor jou aanpassen (indien er geen aanvullende documenten opgevraagd hoeven te worden). Daarna geldt een tarief van € 125,- exclusief Btw.
  • Een update van de Inkomensverklaring is mogelijk binnen 6 maanden na afgifte. Hiervoor geldt een gereduceerd tarief van € 125,- exclusief Btw. Het update tarief geldt alleen binnen de geldigheidsduur van de eerst afgegeven inkomensverklaring.

Inkomensverklaring aanvragen

Om een inkomensverklaring aan te kunnen vragen, moet je je registreren als tussenpersoon. Zodra je dat gedaan hebt, kun je hier rechtstreeks een inkomensverklaring aanvragen bij Zakelijk Inkomen.

Gebruik je Accelerate? Dan kun je in Accelerate een aanvraag inschieten bij Zakelijk Inkomen. Hoe dat werkt, lees je hier.