Casus van de vraagbaak met geldverstrekker Centraal Beheer

Deze keer een casus met volmacht geldverstrekker Centraal Beheer in de hoofdrol.

De adviseur meldt zich met een kwestie bij de vraagbaak. Zijn klant heeft een lopende hypotheek en wil de overwaarde op de woning verzilveren om een verbouwing te bekostigen. In deze tijd een veelvoorkomende vraag en op het eerste oog niet complex. Toch bleek deze aanvraag complexer dan verwacht.

De situatie
De klant in deze casus is één van de gedupeerden van de toeslagenaffaire en dit is ook aantoonbaar gemaakt. Door deze situatie had de klant financiële problemen en verschillende coderingen achter zijn naam staan.

De eerste aanvraag werd ingediend door de adviseur en afgekeurd, omdat de klant een negatieve BKR registratie had. Hierdoor moest de geldverstrekker de aanvraag wel afkeuren. Daarnaast paste verhoging ook niet in combinatie met het inkomen, omdat de bestaande financiering op 5% wordt getoetst.

Om dit dossier te laten slagen, moesten de BKR-registraties van tafel. Op advies van de adviseur heeft de klant contact gezocht met de kredietverstrekkers die de BKR-registraties hebben geplaatst. Om de registraties op basis van de handreiking belangenafweging te laten verwijderen. Gelukkig met succes.

Na het oplossen van de BKR-registraties had de klant er nog twee over: een herstelde A1 op een creditcard en een achterstandsmelding op de hypotheek.

Ondertussen schiet de adviseur een nieuwe hypotheek aanvraag in bij Centraal Beheer en wordt de casus voorgelegd. Zij accepteren maximaal 1 achterstandscodering en een codering op een hypotheek is normaliter een echte NO-GO. Maar gezien de achtergrond van de codering, werd deze wel geaccepteerd.

Inmiddels is de bindende offerte uitgebracht en zijn de voorbereidingen voor de verbouwing in volle gang. Door het coulant opstellen van de geldverstrekker en het samenwerken van de adviseur, klant en vraagbaak is deze casus uiteindelijk tot een goed einde gebracht.

MAAK KENNIS MET ACCELERATE

In oktober en november organiseert Accelerate kennismakingsdagen verspreid over meerdere locaties in het land. De kennismakingsdagen zijn van 10.00 tot 13.00 uur op de volgende momenten en locaties:

23 oktober bij Achmea in Zeist
6 november bij Argenta in Breda
13 november in het Van der Valk Almere

Tijdens de kennismakingsdagen ervaar je zelf de voordelen van Accelerate, je mag namelijk aan de slag met een fictief klantdossier in de demo omgeving van Accelerate. Mis deze unieke kans niet en meld je aan voor een van de kennismakingsdagen via onderstaande button.

Welkom bij Huismerk. Wij plaatsen cookies om deze website te analyseren, te verbeteren en om je van relevante informatie te voorzien. Klik op deze link voor meer informatie over hoe Huismerk zijn cookies gebruikt om de gebruikerservaring en functionaliteiten te optimaliseren. Instellingen Toestaan

Noodzakelijke cookies

Deze cookies zorgen ervoor dat deze website naar behoren functioneert. Ook houden we met deze cookies anoniem website statistieken bij. Hiervoor is ook geen expliciete toestemming van je vereist. De keuze voor essentiële cookies staat standaard aan.

Informatieve cookies

Deze cookies verzamelen informatie die ons helpen te begrijpen hoe onze website wordt gebruikt en hoe effectief onze marketingcampagnes zijn. Deze cookies helpen ons ook om jouw gebruikerservaring op onze website te verbeteren.

Analyserende cookies

Deze cookies worden gebruikt om de prestaties en functionaliteit van deze website te verbeteren. Deze cookies zijn niet essentieel voor het gebruik van de website van Huismerk.